Rozpoczął się nowy rok szkolny, a Twoje dziecko ma problemy z nauką, nie może się skupić, jest nadpobudliwe, nadmiernie ruchliwe, nie potrafi usiedzieć w miejscu? A może wraca ze szkoły, przedszkola czy żłobka zmęczone, skarży się, że jest za głośno, nadmiernie reaguje na dźwięki otoczenia? Warto wtedy zdecydować się na integrację sensoryczną. Dla kogo jest zalecana? Podpowiadamy.

Integracja sensoryczna – od czego zacząć?

Pierwszym, bardzo istotnym krokiem jest przeprowadzenie diagnozy procesów Integracji Sensorycznej. Jeżeli wykaże ona problemy w przetwarzaniu bodźców w zakresie wtedy zalecane jest rozpoczęcie terapii Integracji Sensorycznej. Diagnoza pozwala odpowiednio dobrać działania terapeutyczne.

Zazwyczaj na pierwsze efekty prawidłowo prowadzonych zajęć połączonych z zadaniami wykonywanymi w domu nie trzeba zbyt długo czekać. Zajęcia powinny być prowadzone indywidualnie, przez wykwalifikowanego terapeutę, po skończonym dwustopniowym kursie lub studiach podyplomowych. Integracja sensoryczna w Lublinie to gwarancja sukcesu.

Czym jest integracja sensoryczna?

Terapia Integracji Sensorycznej to proces, w którym następuje organizacja dostarczanych do systemu nerwowego bodźców w taki sposób, by mogły być one wykorzystane w celowym, prawidłowo zaplanowanym działaniu. Proces kształtowania się Integracji Sensorycznej jest ściśle związany z dojrzewaniem układu nerwowego każdego człowieka. Rozwija się stopniowo, ale harmonijnie. Rodzice nie powinni bagatelizować zaburzeń sensorycznych u dzieci. Nie znikną one wraz z upływem czasu, można je skorygować tylko pod okiem terapeuty.

Integracja Sensoryczna przeznaczona jest dla dzieci, u których przeprowadzona diagnoza integracji sensorycznej wykazała nieprawidłowości. Na diagnozę najczęściej trafiają dzieci  z trudnościami w skupieniu uwagi, trudnościami w uczeniu się. Można również skorzystać z procesu, jakim jest terapia słuchowa w Lublinie. Pomaga ona zdiagnozować ewentualne ubytki słuchu.

Dodaj komentarz